onsdag 20 april 2011

Möte med en kändis

Jag vet inte om ni gillar den här typen av inlägg eller bara tycker de är skrytsamma och patetiska.
Men jag tänker att det är min blogg och jag gör som jag vill.
Grejen är den att jag har träffat väldigt många kända personer genom åren som journalist, framförallt när jag var korre i London.
Då var det ofta ”round table interviews” på lyxhotell för olika filmer eller tv-serier. Intervjuerna innebär att man sitter med ett gäng andra journalister från hela Europa runt ett bord och får ställa en massa frågor till en kändis i en kvart. Oftast kan det här bli väldigt pinsamt med språkförbristningar mellan spanska eller franska journalister (jo, i nio fall av tio är det dem).
De kan t ex ladda i tio minuter för en fråga som de skrivit ner i sitt block (om de ens har ett block) på hyfsad engelska. Så fyrar de av frågan och då sker vanligtvis detta:

  1. Kändisen har redan fått den frågan, och svarat på den, för sju minuter sedan men den utländska journalisten uppfattade inte det pga nervositet/dålig engelska.
  2. Den kända personen förstår inte frågan.
  3. Den utländska journalisten förstår inte svaret.

I alla falla fall (som svärmor brukar säga) så glömmer jag lätt vilka jag mött genom åren. Så tittar jag på en film eller tv-serie och inser ”Ja, just det den personen har jag träffat”.
Detta hände just när jag tittade på ”Grey´s Anatomy”. För tre-fyra år sedan träffade jag Eric Dane aka McSteamy. Han var otroligt charmig och rolig att intervjua. Dessutom lång och ståtlig vilket Hollywoodstjärnor sällan är. Han hade med sig sin fru Rebecca Gayheart också och de åt lunch sen bredvid mig på Soho Hotel och då hälsade han glatt.
I samma veva träffade jag Ellen Pompeo, aka Meredith Grey, och hon var nog den kallaste och ocharmigaste person jag någonsin intervjuat. Till och med snäppet värre än Michelle Pfeiffer. Jag minns att det var en så jäkla besvikelse, för jag älskar ju ”Grey´s Anatomy”.

Så, det var en episod av ”Möte med en kändis”. Tummen upp för en fortsättning på detta tema, tumme ner för patetiskt.
Och så en bild då som cocktailbäret på grädden.

McSteamy och en Suss + x antal kilon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar