tisdag 5 april 2011

900 blöjor – sånt tänker jag på i morgondimman

Ägnade mig åt lite lätt huvudräkning när jag stod vid skötbordet vid fem-tiden imorse, tröttare än John Blund på heroin.
Jag räknade på fem blöjor om dagen (och då är det i underkant) utslaget på 30 dagar per månad (hey, det var tidigt och jag gjorde det lätt för mig) och under sex månaders tid.
Det blir 900 blöjor.
Av dessa har jag säkert bytt 80 procent.
Daisy har förbrukat en jäkla massa blöjor. Libero skrattar hela vägen till banken. Så tänkte jag på hur långt det skulle bli om man la alla dessa blöjor på rad, eller hur högt det skulle bli om man la dem på hög. Vilket sopberg! Men så avancerat orkade jag inte räkna.
Så jag gick in i sovrummet med Daisy igen, la för enkelhetens skull henne bredvid mig på kudden. Efter visst dividerande la hon sin lilla hand på min min kind och somnade om.
Orka tänka på bajsblöjor då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar