måndag 18 april 2011

Medan han sov

Lyssna nu på vad jag gjort hittills i dag (och det är inte ens lunchtid).
Vi gick och la oss halv tolv i går, jag tog hela natten med Daisy som sov lite oroligt. Håkan tog dock en blöja.
Daisy vaknar klockan sju och jag är då tröttare än Kleerup på nedåttjack. Lyckas trixa så hon håller sig lugn till åtta.
Lekstund, matstund, blöjbyte, packning av alla grejer, frukost, många koppar kaffe senare är klockan nio och jag lägger Daisy i sängen bredvid Håkan igen.
När de vaknar en och en halv timme senare har jag gjort detta:
Passat på att göra det man kan göra när man lånar ett hus – städat bilen.
Dammsuga, torka rent, plocka bort skräp, skölja av golvmattorna osv. I vår Volvo combi.
Det måste vara sju miljoner vuxenpoäng på detta.
Måste nog boka en partyresa till Rhodos eller nåt för att balansera summan lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar