måndag 11 april 2011

Helt insnöad på The Wire

Minns förresten en grej från efterfesten i lördags.
Jag, Andreas och Markus Larsson stod i köket och diskuterade The Wire. Eller vi typ nördade ner oss totalt i The Wire och pratade om vilken säsong som är bäst, vilken karaktär som är favoriten (McNulty och Bodie), att man hejar på Omar fast han är bad guy och att man bara vill se om allt igen typ nu.
Och så skrattade vi åt när jag skulle intervjua seriens ena skapare Ed Burns i London (den andra skaparen är ju David Simon). Jag hade då inte sett The Wire och fick ringa Markus för hjälp med frågorna.
Önskar jag fick träffa Ed Burns igen nu när jag sett hans mästerverk.
Markus pratade vid tvåsnåret i lördags natt om hur avundsjuk han var på mig som träffat Ed Burns och frågade om jag hade en bild på oss ihop. Jag sa nej, men nu hittade jag den.
Beviset:
Mr Burns och jag på Soho hotel i London.
Och så hyllade han Alexander Skarsgård som är med i Generation Kill som Ed Burns också gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar