fredag 8 april 2011

Jakten på en mössa

Jag har ju berättat tidigare om mitt mindre smickrande personlighetsdrag – beslutsångest.
Motvilligt kan jag nu erkänna ytterligare ett: oförmågan att släppa saker.
Om man vill går det också att vända till något positivt och då kallas det envishet.
Jag är helt övertygad om att jag ärvt detta efter min pappa som också vägrar släppa saker. Har en lampa gått sönder till exempel ger han sig inte förrän han har hittat felet och lagat den, även om lampan kostade 40 spänn.

I alla falla fall (som svärmor skulle säga) så hittade jag ju den här mössan på Åhléns till Daisy på en shoppingtur för några veckor sedan.
Av någon oförklarlig anledning köpte jag den inte (trots att den var så fin när Daisy provade) utan den här i stället (här kan man nog dra in beslutsångesten). Jag kunde ju unnat henne båda kan man tycka eftersom de bara kostade 39 spänn styck.
När jag gick tillbaka några dagar senare för att jag ångrat mig var mössan så klart slut. Jag ringde runt till alla Åhléns-varuhus i närheten men den var slut överallt. Åkte in till Åhléns City. Fanns inte där heller.

Håkan genomskådade mig direkt (fast jag försökte dölja min jakt) och sa att han visste att jag inte skulle ge upp förrän jag fick tag på den där mössan.
Och det hade han ju rätt i.
Envisheten framför allt.

Jag mejlade till och med Åhléns informationsavdelning (jag vet, jag behöver hjälp för detta är ju inte normalt) och frågade var i landet mössan fanns eller om den gick att köpa på nätet.
Tack vare deras extremt goda service damp mössan ner i lådan i går och jag blev pinsamt glad över detta. För er andra som är sugna på att köpa en likadan och inte är villiga att ta till så extrema åtgärder som jag gör för en simpel mössa kan jag meddela att den finns i butik igen vecka 26.
Vassego, det var dagens konsumentupplysning.
Med så fin mössa får den vara på inomhus också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar