måndag 11 april 2011

Dagens highs and lows

+ (plus)
  • Daisy sov tolv timmar med endast ett break för mat (och vyssjande några gånger).
  • Project Runway visas två gånger på TV3 på måndagar. Final av säsong 5 i dag kl 16 (rätt att Leanne vann, hatar Kenley) och nu säsong 7 med båda brudarna i svart page (älskar Anthony, hatar Ping). Kan erkänna att jag redan sett båda säsongerna minst en gång.
  • Har tittat klart på sista säsongen av The Hills. Vad var på riktigt och vad var fejk egentligen? Jag fattar inte (pinsamt!). Den enda vettiga personen i hela serien var Lauren (och eventuellt Brody, Lo var boooring). Heidi och Spencer var det sjukaste paret jag någonsin sett. Hatar Spencer och han blev faan läskig när han började med sina vredesutbrott också. Vad är det för fel på honom? Och Heidis operationer. Oh. My. God.
  • Det var över 15 grader ute och vi kunde sitta på balkongen och dricka kaffe.
  • Daisy blev fotad under vattnet på babysim-passet. Första gången ställde hon sig upp, andra gången log hon. Under vattnet alltså.
  • Daisy klarade sexmånaderskontrollen hos barnläkaren. Hon väger nu 8 335 gram och höll i en träkloss.
  • Jag drack Trocadero till lunchen.
  • Kollade igenom kameran och såg att vi tog en massa bilder på efterfesten i lördags. Inser att jag inte minns så mycket.


– (minus)
  • Daisy vägrar somna i vaggan. Det funkar bara att lägga henne i dubbelsängen.
  • Jag har fortfarande lite ångest. Oklart varför.
  • Jag har redan sett båda säsongerna av Project Runway. Vill ha nytt!
  • Jag har inga fler avsnitt av The Hills att se. (Ska nog ge mig på The City)
  • Daisy gnäller konstant, eller gråter. Jag är mycket ovan vid detta. I kväll tog det en timme att natta henne.
  • Håkan jobbar. Vill att han ska vara hemma så vi kan ligga i soffan och titta på Sons of Anarchy.
  • Jag borde packa inför flygresan på onsdag men orkar inte.
  • Vi har ett helt systembolag på köksbordet (40-årspresenter) och det ser inte så barnvänligt ut.
  • Jag har fortfarande inte ätit middag.
  • Det är bara skit på tv.
  • Kollade igenom kameran och såg att vi tog en massa bilder på efterfesten i lördags. Inser att jag inte minns så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar