fredag 29 april 2011

Bröllopsyra

Det råder bröllopsyra!
Satt klistrad framför tv:n på förmiddagen och såg Kate Middleton få sin prins. Och mindes varenda minut från mitt eget bröllop och blev lite rörd till tårar.
Och nu ikväll firar vi vår bröllopsdag. Egentligen är det två år på måndag men då jobbar Håkan så vi kör nu.
Förra året överraskade han mig med en natt på hotell Diplomat i samma svit som vi tillbringade bröllopsnatten. Och en överraskningskväll på Malmen (där vi hade bjudning kvällen före bröllopet) och där satt våra närmaste vänner och väntade. Tror det dracks 16 flaskor vin den kvällen. Jag var gravid och drack vatten.
I kväll dricker vi champagne och ger varandra presenter. Jag fick en fin klocka och Håkan fick ett dygn på Yasuragi på Hasseludden (iofs en present till oss båda).
Nu ska vi dricka mer champagne, äta hummer och färska räkor.
Har jag sagt att jag älskar min man?
Det gör jag mer än det finns ord som räcker till att beskriva.
Han har gett mig de två bästa åren i mitt liv. Och jag vet att det bara är början.
Jag längtar redan till varje dag av resten av mitt liv.

Presenter och champagne.
Och kyrkan där vi gifte oss som man ser från bryggan nedanför vår lägenhet.
Två år sedan.
Fina.
Sjukt nöjd över mitt kap till man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar