onsdag 13 april 2011

Hon kan ju inte veta något om monster och spöken än

Daisy tar sin förmiddagsnap och skrek till nyss för att hon hade en mardröm.
Det händer då och då, ett ångestskrik så somnar hon snabbt om igen. Om det inte är en riktigt jobbig maris för då måste man vyssja lite.
Men ändå kan jag inte låta bli att undra vad hon överhuvudtaget kan ha en mardröm om?
Jag menar, så mycket fruktansvärda saker kan hon inte ha varit med om i sitt sex månader långa liv hittills. Förutom förlossningen som säkert var traumatisk att bara tryckas ut så där i ett relativt litet hål till en värld som plötsligt är gigantisk.
Men annars, vad?
Att hon inte får mat i tid?
Att en leksak försvunnit?
Att hon inte får sitta i gåstolen så länge hon vill?
Och om det nu är så som de säger att små bebisar drömmer i bilder vad kan det vara för bilder som är så hemska?
Har hon månne lyckats kika när jag tittat på The Hills och sett Spencer Pratt?



(När jag var liten, inte bebis men ensiffrigt i ålder, fick jag se ”Tillbaka till Eden” och hade sedan mardrömmar i månader om att det låg krokodiler under sängen. Sedan fick jag se ”Silverbullet” med min storasyrra och hennes kompisar och drömde att jag jagades av varulvar. Tänk att jag minns det än…)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar