söndag 13 februari 2011

Ödets ironi

Hela fredagen känns som en jävla Cliff-dag så här i efterhand.
Snökaos med inställt möte blev möte på eftermiddagen istället vilket innebar en hälsorisk så jag blev sjuk och sov bort hela kvällen då jag skulle fira min man.
Jag skulle ha stannat inne.
Ytterligare ett bevis på det kom i går när jag insåg att jag tappade en femhundralapp i fredags när jag var ute i verkligheten.
Denna femhundring fick jag i torsdags av mina föräldrar som betalning för biljetterna.
Jag är inte van vid att gå runt med en massa cash, kort is king hos mig. Så nu trycktes alla sedlarna ner (dumt av mig ja) i den lilla fina väskan och någonstans när jag betalade bussremsa eller nåt ramlade en femhundring ur.

Jag fick lite ångest för detta i natt för så fett ekonomiskt har man det inte som mammaledig.
Försökte dämpa ångesten genom att tänka på vad glad den där personen som hittade femhundringen måste ha blivit.

Så kunde jag inte låta bli att lägga lite av skulden på min pappa. För hade han bara varit lite mer med i teknologi-matchen och skaffat internetbank hade jag inte gått runt med en massa kontanter vilket jag ju inte är van vid.

När jag la fram den skuldbeläggningen för min man började han skratta och sa:
– Ironiskt nog innebär det indirekt att du faktiskt betalat femhundra spänn för att fixa de där biljetterna.
Fail.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar