söndag 6 februari 2011

Åter vid grytorna

I går kväll ställde jag mig åter vid spisen.
Det händer inte ofta nuförtiden eftersom min man gillar att laga mat.
Jag hade planerat menyn och klippt ut recept i magasin. Så himla Leila av mig.
Förrätten var en variant på råraka som gjordes med våffelsmet istället för potatis.
Man blandade våffelsmet och mixade i färska örter som dill/persilja/gräslök.
Serverades direkt med stenbitsrom, finhackad rödlök, creme fraiche och en klyfta citron. Till det serverades Prosecco.
Varmrätten var en vegetarisk chevrelasagne med ratatouille i. Den luktade ljuvligt och serverades med ett  Rioja-vin.
Det blev faktiskt riktigt gott även om det inte ser aptitligt ut på bilderna.
Sedan gick ugnen sönder så det blev ingen efterrrätt som skulle ha varit äppelpaj med vaniljsås.
Det blir nog dyrt att laga ugnen.

Förrätt.
Varmrätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar