torsdag 17 februari 2011

Ät, be och älska

Jag har hyrt en tjejfilm till ikväll eftersom maken jobbar natt.
Valde ”Eat Pray Love” och inser nu att jag inte riktigt fattar varför. Jag förstod ju aldrig hypen kring boken riktigt. Den var ok bara.
Och filmen ska i vanlig ordning vara sämre än boken.
Men det ska bli kul att se Tuva Novotny i en Hollywood-rulle.

Jobbig grej hände i videobutiken dock. Vi hade en skuld på tre filmer som vi lämnat in försent (nån Wallander, Inception och en film till som jag inte ens minns namnet på). Och så hade vi enligt han i kassan aldrig lämnat tillbaka Robin Hood (den med Russel Crowe) som vi hyrde i oktober.
Vi har den inte hemma så var filmen är har jag ingen aning om.
Så vad som jag trodde skulle bli en snabb grab från hyllan och 40 spänn i cash blev en pinsam, utdragen diskussion som slutade med att mina kontanter inte räckte till.

Det ironiska är att alla filmerna vi fick böta för var usla. Ja, till och med Inception. Så jävla många drömmar i drömmarna osv. Såg inte ens klart den. Inte Robin Hood heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar