onsdag 16 februari 2011

Bebisen med världens största tålamod

När vi kom hem i går kväll från födelsedagsmiddagen och jag bar in en tungt sovande Daisy från taxin tänkte jag att shit vad vi testat hennes gränser den senaste veckan.

Onsdag: Jag på quiz och dricker öl med kompisar. Pappa lägger Daisy.
Torsdag: Middag på Pelikan. Mormor lägger Daisy.
Fredag: Jag toksjuk. Pappa lägger Daisy och tar hela natten.
Lördag: Middag hos Janne och Åsa. Daisy somnar i vagnen i lägenhet i Vasastan. Taxi hem.
Söndag: Lugn hemmakväll. Jag lägger Daisy.
Måndag: Gaygalan. Mormor lägger Daisy.
Tisdag: Födelsedagsmiddag. Daisy somnar i vagnen i lägenhet på Kungsholmen. Taxi hem.

Nu ska hon få vila tänkte jag i morse.
Så kom jag på att i dag ska hon få två sprutor igen på BVC (Jag våndas) och på söndag åker vi till Thailand i två veckor.
Blir nog hemmakvällar resten av veckan…

(Det sjuka är att Daisy inte har protesterat eller gråtit en enda gång. Daisy rules big time!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar