söndag 13 februari 2011

Kötta ner dom bara

Det var många upplevelser på en och samma gång i fredags när jag var ute i verkligheten.
På tunnelbanan satt den en åttaårig (eller var han nio kanske? Kan inte avgöra ålder på kids) kille med sin mamma och berättade om sitt dataspel.
Hon var måttligt intresserad när han berättade om alla levels i Warrior Rogue (?) och vilka fiender eller hinder som fanns.
Så, med stor entusiasm, berättade han om när han (i spelet alltså) stod ensam ”mot säkert 20 man”:
– Och jag slafsade sönder dom allihop. Tjoff, tjoff, tjoff. Köttade ner dom bara.
Då hajade mamman till, garvade och tittade lite ängsligt upp på mig.
Jag blev lite skraj av detta och tänkte att vilken tur att jag fått en liten tjej. De är ju mindre benägna att falla ner i kötteriet med dataspel.
Så kom jag på att jag ju var helt nere i Nintendo när jag var liten.
Som Luigi slafsade sönder de där piggsvinen och Mario köttade ner draken på sista leveln.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar