torsdag 10 februari 2011

Pappa serverar one-liners

Mamma bad i dag lite om ursäkt för att pappa bett mig boka de där biljetterna.
Hon trodde ”att han kunde fixa det själv på internet”.
Pappa urskuldade sig och sa att det kunde han nog men tänkte att han lika gärna kunde be mig:
– För hon är ju ändå bara hemma.

Jag blev så förbannad på den repliken att mamma krävde att pappa bad mig om ursäkt.

I går när jag var på väg till Göken ringde pappa. När han fick höra att Håkan var hemma med Daisy kom denna replik:
– Jaha, så Håkan är barnvakt.
Jag förklarade då att man nog inte kan kalla det att vara barnvakt när det är ens eget barn.

Dessa två repliker förvånar mig extremt mycket. Jag hade för mig att min pappa faktiskt är ganska jämställd och up to date.
Jag väljer därför att kalla det att pappa trampade lite i klaveret bara. En tillfällighet helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar