torsdag 3 februari 2011

Cliff Barnes-dag

När min man har maximal otur eller oflyt kallar han det att vara en Cliff, efter Dallas-karaktären.
Idag har jag varit en riktig Cliff.
  1. Öppna förskolan var stängd när jag för en gångs skull gick dit.
  2. Hade bokat shiatzu mot min onda rygg. Skyndade dit, satt och väntade 20 min innan det visade sig att det är först nästa torsdag jag ska dit.
  3. Gick hemifrån med Håkans iPhone. Han hade bytt till samma bakgrundsbild som mig så jag tog fel telefon. Var nära att spärra hela skiten genom att slå in fel pinkod flera gånger.
  4. Daisy kräktes ner mig två gånger på raken. Nu luktar jag sur mjölk.
  5. Orkade inte gå till gymet imorse. Åt en semla till fikat. (Ok, inte så mycket otur kanske, mest bara dålig karaktär.)
Oturen personifierad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar