söndag 30 januari 2011

En liten dyr sak

Jag är en sucker för Mulberry-väskor. En väldigt dyr last men ändå.
Har två fina exemplar i min ägo men de används ju knappt numer.
De där fina axeljuvelerna har bytts ut mot en simpel skötväska från Brio.
Men i julas fick jag ett så fantastiskt paket av min man att jag faktiskt började gråta.
Tragiskt, men sant.
I paketet låg ett Mulberry-fodral för min iPhone, komplett med axelrem och så finns det ett fack för kreditkort.
Den där hänger jag på mig varje gång jag går utanför dörren nu. Svindyr, lite vräkig, och kanske lite onödig men den gör mig så jävla glad.
Och så är det sjukt praktiskt att ha en sådan liten väska över axeln när man bär på bebis och hela tiden har händerna fulla.
Min man kan mig han.

Lyxig, praktisk lycka.

Det sjuka är att mycket vill ha mer. Nu drömmer jag om en Mulberry Alexa-bag tills jag börjar använda handväskor ordentligt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar