måndag 7 februari 2011

Historien fortsätter

Jag trodde att apan hoppat vidare och lämnat min axel men i dag gjorde den en blixtcomeback.
Personen (pappa) ringde och lämnade ett meddelande på mobilen (som jag nästan alltid har på ljudlös numer och därav missar många samtal). Han bad mig ringa upp ”om en grej”.
Misstänkte en apa, hoppades på Herr Nilsson och inte King Kong.
Det handlade så klart om de där biljetterna igen.

Personen (pappa): Jo, jag undrar om jag kan ge dig pengarna nästa gång vi ses istället så slipper jag böket med att gå in på banken.
(Han har alltså ingen dosa till internetbanken. Han kunde ju också ha sagt det från början och skitit i det där med att ta mitt bankkontonummer).
Jag: Ja visst, inga problem.
Personen (pappa): Jo, så kollade jag på bokningsbekräftelsen. Du har tydligen bokat så vi inte sitter på samma rad. Mamma framför, och jag bakom.
Jag: Va? Nej, det kan inte stämma. Vad står det på biljetterna?
Personen (pappa): Eh, jag har inte hämtat ut dem ännu. Men det står så på bekräftelsen.
Jag: Men det är omöjligt. Jag klickade ju i att det inte skulle vara spridda platser och det var ju plats 7 och 8 på rad 1. Hur kan det inte vara bredvid varandra?
Personen (pappa): Jaha, stod det så? Då måste jag ha läst fel. Men då är det ju toppenbra platser. Tack!
Jag: Ja.
Personen (pappa): Vi ses då gumman.
Jag: Det gör vi.

Och så svingade apan vidare i sin lian. Men kan närsomhelst dyka upp igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar