söndag 20 februari 2011

Daisys comeback i Thailand

Semestern börjar med ett försenat plan. Väntat i och för sig när man flyger charter.
Nu ska vi testa Daisys tålamod igen genom att sätta henne på ett plan i elva timmar, och nu ska vi dessvärre gå ombord efter läggdags för hennes del.

Föga vet hon om att hon faktiskt varit i Thailand tidigare, som ett litet embryo i magen. Det var i Patong av alla ställen som vi köpte gravtestet. Jag var lite in denial och tänkte att utebliven lingonvecka berodde på stress, jetlag, ja en massa orsaker kom jag på.
Så en kväll när vi var inne i Patong gick Håkan in på Boots på Bangla Road (horgatan ja) och frågade efter gravtest. De tittade skeptiskt på honom, en västerländsk man som kommer in och frågar efter det skickar ju ut en del varningssignaler.
– It´s ok, I´m married. With her, sa Håkan och pekade på mig som stod och tittade på nagellack (fortfarande in denial).
Då fnissade personalen hysteriskt och hjälpte Håkan att hitta ett gravtest. Sedan fortsatte vi kvällen till tvåsnåret någongång då vi åkte hem till hotellet.
Där kissade jag på stickan (svårt att pricka rätt ju!) och det rödaste kors jag sett dök upp. Läste beskrivningen sju gånger och jo det stämde. Så gick jag ut till Håkan och sa:
– Älskling, vi ska ha barn.
Daisys första livstecken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar