onsdag 18 maj 2011

Tystnaden är nog mest talande

En massör som jag gick hos när jag var gravid ringde.
Han ville kolla hur allt gått och om jag ville boka en ny tid för massage.
Han frågade vad det blev (tjej svarade jag) och vad hon heter.
Daisy svarade jag.
Möts av tystnad.
Alltså kompakt tystnad i vad som känns som flera minuter men nog bara är några sekunder.
Som att han är i chock och famlar efter orden.
Vad som till slut kommer ur hans mun?
– Det var ju ovanligt.

Just nu har jag inte så där jättestor lust att boka en ny tid för massage hos honom faktiskt.

2 kommentarer:

  1. Alltså, jag fattar inte varför så många reagerar så spunkigt på Daisy som namn. Det är ju usnyggt! Jag känner en som har döpt sina två döttrar till Daisy och Dolores. Hur fint som helst.

    SvaraRadera
  2. Jag vet, det tar liksom aldrig slut. Och att man inte bara kan finna sig i situationen. Jag kräver inte att man ska ljuga och säga att det är fint om man inte tycker det. Men de där kommentarerna och den där tystnaden jämt börjar faktiskt bli tröttsam och... sårar faktiskt.
    Läste din blogg nu och såg att din kompis bebis heter Doris. Älskar det! Och Bossa är bara så coolt (älskar också att Veronica Maggio döpt sin unge till Bosse. Och Sally är ju bara gorgeous och slutar på y).
    Långt svar men blev peppad av ditt pepp.

    SvaraRadera