tisdag 31 maj 2011

Så trött att jag tittar i kors

Det tar på krafterna att göra en utflykt till Djurgården. Det är i alla fall vad och jag Daisy pysslat med idag, picknick på Rosendals trädgård med mammagruppen.
Och sen en promenad hela vägen till Nybroviken och båten hem igen.
Daisy somnade på tre sekunder klockan sju och jag är beredd att joina henne. Men då vaknar jag väl fyra i natt, superpigg. Å andra sidan inte en så dum tanke eftersom Håkan kommer hem då från jobbet. Och eftersom Daisys asfaltsborr sett till att jag har en intimare relation med galltvålen än min man numer hade lite kvalitetstid med denne man inte varit så dumt.

Ciao buddies. Längesen! Jag tog med mig lite leksaker och tänkte vi kunde ha en utdelning.
Melvin har redan nallat bitringen så ni andra får slåss om härligheterna.
Jahaja, Elsa hade visst med sig en ballare grej. En anka som låter.
Om man inte orkar ge sig in i matchen kan man göra som Alva och leka med polarens fötter istället.
Tihi, jag fick loss någon annans leksak.
Shit, trött man blev då.
Det blev tydligen den där damen på bänken under plåtningen också.
Så Daisy sov sig igenom turen i trädgården.
Det gjorde de andra bebbarna också när vår mammapatrull rullade vidare.
Och Daisy missade de fina blommorna.
Sen vaknade hon lagom till vi tog båten hem.
Och då blev hon glad att äventyret fortfarande pågick.
Anton flirtade med oss medan hans mamma tog bilder. Då hade vi lite svårt att fokusera på linsen.
Men där var den ju. Smile!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar