söndag 22 maj 2011

Möte med en kändis

Japp, det är dags för det där stående momentet igen i bloggen.
En bonus när jag jobbade som korre i London och sprang på alla de där intervjuerna med olika kändisar var att jag upptäckte nya tv-serier som jag var tvungen att titta på för att vara insatt när det var dags för frågestunden.
Tack vare detta började jag tidigt titta på True Blod (rapport om mötet med Stephen Moyer kommer en annan dag), Damages (skräckslagen inför mötet med Glenn Close men hon var cool), Generation Kill (träffade en soldat som dödat i krig) och Brothers & Sisters.

Just Brothers & Sisters går på söndagar på Kanal 9 och jag tycker att serien börjar tappa lite nu i den här säsongen.
För fyra år sedan (shit, var det fyra år sedan?!) träffade jag Matthew Rhys som spelar brorsan Kevin Walker som är gay. Han var störtskön, väldigt rolig och pratar brittisk engelska egentligen eftersom han är från Storbritannien (och bla ”kompis” med Sienna Miller som sen hookade upp med hans kollega Balthazar Getty).
Under intervjun berättade han hur tokimpad han var av Sally Field, Calista Flockhart och Rachel Griffiths (som han älskade i Six Feet Under).
Han berättade också att det var ganska trevligt att få kyssa killar och att det förutom skäggstubben var som att kyssa en tjej.
Och så berättade han att det finns fans gjort statistik på hur ofta det dricks vin i serien=ofta.
Varje gång jag ser Brothers & Sisters nu sitter jag och räknar hur många gånger de dricker vin=ofta.
Enligt Matthew Rhys är det dock mestadels saft, annars skulle alla skådisarna vara konstant fulla.
Tänk om det vore så, då skulle de prata ÄNNU mer och nästan, men bara nästan, slå Rory och Lorelai i Gilmore Girls.
Jag gillade Matthew Rhys, vilket syns lite väl mycket på den här bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar