fredag 13 maj 2011

Sjukt i alla läger

Det verkar inte bara vara vi här hemma som varit sjuka utan även blogger-verktyget har varit lite sick det senaste dygnet. Lika bra det kanske för jag hade ändå inte orkat blogga.
Febrade (i dubbel bemärkelse) igår kväll över att det kanske var öroninflammation Daisy fått och vi var världens sämsta föräldrar som inte fattat det och ringt sjukvårdsupplysningen för flera dagar sedan.
Men svärmor som jobbat på sjukhus med bebisar lugnade mig och sa att vi skulle ge den lilla krabaten en natt till.
Hon hade så klart rätt.
Daisy sov som Trötter i de sju små dvärgarna i tolv timmar. Vaknade åtta och somnade igen strax före tio imorse och sov tre timmar. Och sen en nap till på två timmar. Kort: Hon sov sig frisk. För på första gången sedan i måndags har hon inte vaknat en enda gång av feberyra och euforin är total.
Måste ha varit den där tredagarsfebern som jag nu döpt till helvetet på jorden.

Det enda smolket i bägaren just nu:

  • Jag hade fortfarande feber i natt och det känns fortfarande som att jag har mjölk i skallen och en svamp i halsen. 
  • Gick ändå iväg på en skönhetsbehandling som jag inte fick avboka. Kunde inte ta ryggmassagen som jag mest behövde eftersom det förvärrar febern.
  • Färgade ögonbrynen för första gången i mitt liv. Ser nu ut som Brooke Shields in a none good way. Håkan kände inte ens igen mig.
  • Imorgon ska vi på fest och jag måste bli frisk. Och sluta se ut som Brooke Shields.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar