söndag 29 maj 2011

Asfaltsborren we like to call vår dotter

Mors dag har haft lite av ett dofttema. Eller doft och doft, stank snarare – av bajs.
Daisy har ägnat större delen av dagen åt att låta som en asfaltsborr i blöjan. Håkan gick en långpromenad med henne på eftermiddagen och jag fick sova i två och en halvtimme.
Men det var svårt att fokusera på sömn för det luktade bajs hela tiden. Har fortfarande inte listat ut om jag hade det på händerna eller vad det var.
Håkan kom hem och tyckte att Daisy luktade misstänksamt men det var inte blöjan. Hon hade bajs på huvudet från tidigare idag.
Mm, fräscht.
Efter att ha duschat och badat henne två gånger körde hon igång asfaltsborren igen inte en, utan två gånger.
Tyckte hon luktade lite funky när jag nattade henne nu fast jag tvättat henne igen.
Eller också är det jag som har bajs i ansiktet.
Mm, fräscht.
Daisy fick lukta på liljekonvaljer i alla fall som mamma och pappa kom med från landet ihop med mitt ärvda skåp som de var så snälla att frakta hem hit.
Skönt ändå att Daisy fick lära sig hur gott något kan lukta.
That little stinker.

Fint skåp. Ljuv doft.
Daisy gillar i alla fall att se sina nerbajsade kläder bli rena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar