måndag 16 maj 2011

Kan man anställa svärmor som nanny?

Svärmor har åkt hem efter fem dagar i casa Daisy.
Känslan nu: Utvilad.
Jag har fått sova två nätter i rad utan avbrott eftersom hon har haft Daisy i hennes rum. Har inte varit så här utsövd sedan innan jag blev mamma. (Ändå måste jag erkänna att jag gäspar i detta nu men hey, det är ju en del att ta igen så två nätter räcker nog inte.)

Daisys reaktion på att farmor åkt: Smått förvirrad.
Hon har blivit en uppmärksamhetsjunkie igen efter att ha haft en 70-åring i samma nivå som sig själv på golvet som leker med en non stop och uppmuntrar och berömmer precis allt man gör.
I dag hävdade svärmor att Daisy sa lampa efter att hon drillat henne i fem dagar. Ungen måste ju geniförklaras om detta är sant.
Hon har dessutom lärt sig att resa sig upp genom att ta stöd i hyllor, bord och stolar.
Och hon visar två små riskorn i nedre tandraden.
Allt går så fort nu att jag hinner fasiken inte med. Kan man inte bara köra en regression några dagar då Daisy går tillbaka till ”ligga på rygg och vara nöjd med att titta upp i luften”-stadiet så att jag har en chans att anpassa mig?
Tack på förhand i så fall.

För övrigt funderar vi i fortsättningenpå att bjuda upp svärmor minst en gång i kvartalet i fortsättningen och agera nanny några dagar för hon är damn good at it.

Hon(+euforisk)+Vi(+utvilade)=Alla nöjda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar