onsdag 25 maj 2011

Konversation en onsdagskväll

Håkan (ynklig): Jag har 38 graders feber. Inte mycket men allt blir ju mycket kämpigare om man är man.
Jag: Ja, det är därför det är tur att ni inte kan bli gravida. För då skulle det inte födas några barn här i världen.
Håkan: Sant.
Jag: Det är synd om mig med. Jag har fått mens.
Håkan: Det måste vara livets sätt att förbereda er på att föda barn.
Jag: Vaddå? Ge oss ont och besvär en gång i månaden så att vi inte glömmer så lätt?
Håkan: Ja, precis. Sen när ni är 55 säger livet att nu har ni kämpat bra och kan få slippa det där.
Jag: Ja. Och varsågod, här får ni svallningar och sväller upp istället.
Håkan: Haha.
Jag: Alltid när vi kvinnor säger det där om att män inte skulle palla att föda barn kontrar ni med att ni minsann drar ut i krig. Och hur ofta händer det liksom?
Håkan: Jag skulle aldrig säga det. När var vi senast i krig? 1814. Det var 197 år sedan.
Jag: Haha. Vill du ha te för din onda hals?
Håkan: Jag kan fixa det själv älskling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar