söndag 15 januari 2012

Tha wedding

Efter att ha ätit en våffla i hotellfrukosten som var öppen ända till tolv på söndagar (älskar sånt) är vi nu i rull på väg hem.

Bröllopet i går var så fint och vi kan konstatera att min blödighet tog sig till helt nya nivåer.
Jag nästan fulgrät när jag gratulerade Jon efter vigseln.



Höjdpunkterna under kvällen:
• Att Jons dotter utbrast "Det är som en saga" när de sa ja.
• Att saga sen blev det återkommande temat under kvällen.
• Jessicas mammas tal till sin dotter (bölade igen).
• Björns sång på gitarr till brudparet.
• Att jag satt vid bästa bordet med roligaste sällskapet.


• Att vi dansade jättejättemycket.
• Allsången till "Total Eclipse of the heart" och "Stad i ljus".
• Brudparet.

Mindre lyckat var det kanske att jag satt och var helt fascinerad av killen mittemot under middagen och vi (jag) blev lite mer frispråkiga och någon (jag) utbrast "Men guuuu hur mycket får du ligga egentligen" följt av "har du flickvän" osv på ett väldigt oraggigt men aningen påfluget sätt tills de andra i sällskapet påpekar (när den gudomliga killen gått på toa) att han liksom är lagd åt andra hållet men var för artig för att tillrättavisa mig.
Min gaydar har tappat det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar