måndag 23 januari 2012

Tha lista

Blev uppmanad av Maria att göra denna lista och ett sådant uppdrag måste man ju fullfölja.

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
Då bodde jag i Boston på en fantastisk allégata, pluggade som en liten gnu på Harvard (Graphic Design, International Organizations och Psychology of the Gendered Self) och hade precis lämnat in mitt ex-jobb i journalistik som jag gjorde i New York om 9/11.

2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
Jag ammade mest och tänkte att vad ska jag använda min hjärna till nu när jag mest är en mjölkmaskin och min tremånaders älskar att sova. Så jag tittade på ”Project Runway”, ”The Hills” och andra sköna tv-serier. Insåg också att jag var rätt såld på det här med att ha en bebis. Jo just det, vi hade precis haft Daisys dop också.


3) FEM SNACKS DU GILLAR?
- Ostbågar.
- Ostbågar.
- Ostbågar Okejrå, grillchips också.
- Lösviktsgodis som sura körsbär, nappar och jordgubbar.
- Mjölkchoklad med daimbitar i.

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:
Först kan jag rippa två av Maria rakt av: ”Die Mauer” (sjunger med extra betoning på Susanne) och ”Forever Young”. 
Dessutom ”Total Eclipse of the heart”, ”It must have been love” (sjunger den som vaggvisa) och diverse schlagers (som ”Bra Vibrationer”, ”Främling”, ”Take me to your heaven” och ”För att du finns”). Måste kanske erkänna också att jag nog kan ”Susanne” av Fredrik Willstrand. Ergo, jag var ego när jag var ung. Nä, men det var sällsynt med Susanne i låtar.

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR:
- Köpa ett sommarhus/kolonilott vid havet i Halmstad.
- Resa jorden runt (eller i varje fall till väl valda länder).
- Starta en egen tidning.
- Ta tjänstledigt och bo i ett varmt land i nåt år och á la lyxhustru ägna mig åt välgörenhet och betala så att alla kompisar+familj kan komma och hälsa på.
- Köpa en lägenhet till min bästis.

6) FEM DÅLIGA VANOR:
- Jag röker inte, snusar inte, hetsäter inte och är inte beroende av plastikoperationer. Men jag faller alltid för olika sorters "mirakelkrämer".
- Jag är väldigt dålig på att passa tider och är alltid ute i sista stunden.
- Jag är dålig på att handla mat. Håkan är dock ett ess på det så där kompletterar vi varandra bra.
- Jag är urusel på att packa lätt (men grym på att få plats med allt).
- Jag har dålig karaktär när det kommer till att ”äta sunt”.

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:
- Resa med min man.
- Gå på fest.
- Spelkvällar med mina bästisar.
- Träna (faktiskt!).
- Återupptäcka barndomens höjdisar tillsammans med Daisy (typ ”Fem myror”, bada i badhus, åka rutschkana, gunga och bollhav på lekland.)


8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:
- Onepiece.
- Skor med taxklack (har dock haft såna en gång).
- Baddräkt med hög skärning som Jane Fonda under åttiotalet eller Pamela Anderson i ”Baywatch” (har dock haft en sån på åttiotalet).
- Slips.
- Nätbrynja (fatta att jag hade det en gång i början av 00-talet när det var ”inne”).

9) FEM FAVORITLEKSAKER:
- Gocart (såld sedan jag testade det första gången som sjuåring).
- Sällskapsspel.
- Vattenrutschkana.
- Lego (helst Fabuland).
- Sagoböcker.

10) TIO PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN:
Ni som känner er manade go for it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar