söndag 8 januari 2012

Sista kvällen

Både jag och Håkan kände oss väldigt låga nu mot kvällen och Daisy har varit på ett konstigt gnälligt humör.
Jag tror det ligger i luften.
Den där känslan som hänger över oss att (för att använda kungens uttryck in a non dirty way) nu vänder vi blad.
I morgon börjar Håkan jobba igen efter pappaledigheten. Det är första dagen och jag är inte längre där. Vi jobbar inte längre på samma arbetsplats.
I morgon börjar inskolningen på dagis. Hennes Fjällräven-rygga är packad och det kändes som att jag packade ner hennes bebistid däri och drog igen dragkedjan.
Daisy kommer inte bara vara med oss hela dagarna utan (till en början) med en bunt främlingar. En handfull fröknar som jag inte känner och som plötsligt får ansvaret för mitt barn. En hisnande tanke. En surrealistisk realitet som blir verklighet imorgon.
Men som Christer Björkman sjunger: Imorgon är en annan dag.
Så nu ska vi göra det bästa av den här kvällen. Biff Rydberg tillagas just nu i köket så det bådar ju gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar