måndag 2 januari 2012

Playdate grande

Vi ses inte så ofta längre. Vi har börjat våra jobb igen de flesta av oss och fritiden breder inte ut sig som en godispåse av lekmöjligheter.
Men i kväll fick vi sammanstråla igen i mammagruppen och bebbarna som nu blivit så stora fick käka bullar, sno nappar av varandra, ringa i telefoner, slåss om leksaker och mysa i soffan.

De här tjejerna och de här ungarna är något alldeles extra.

Medan de andra poserar för en spexig värdinna tror Daisy att hon är med i Postkodmiljonären och "ringer en vän”.
Hallå, svara då! De här bredvid mig kan jag ju inte fråga. Anton vägrar prata, Moa ber utomstående om hjälp och Alva nonchar mig.
”Fråga publiken”, kan man göra det? Eller finns det en livlina som heter ”fråga giraffen”?
Äh, jag frågar publiken ändå. De verkar dock inte helt säkra på svaret. De är liksom lite splittrade.
Jag tar 50/50 och frågar de här två. Vad var frågan nu igen?

2 kommentarer:

  1. Världens sötaste bebbar! (De kommer alltid vara bebbar, eller hur?:-)) Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Självklart! Våra bebbar :-)

    SvaraRadera