måndag 2 januari 2012

Mitt 2011

Det är den andra dagen på det nya året och liksom ifjol är det dags för LISTAN.

Gjorde du något år 2011 som du aldrig gjort förut?
Ja, rest med bebis flera gånger vilket varit en utmaning med tanke på hur jobbigt jag tycker det är att packa. Även under avdelningen jobbigt och något jag inte gjort förut: Sagt upp mig från mitt jobb.

Höll du några av dina nyårslöften?
Jag brukar inte avlägga några. Har inga laster.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Oh ja. Frida (igen), Mirja, Hanna, kusin Maria (igen), Janne och Åsa (igen), Karro, Pontus och Agneta.
Daisy med Olivia, en av alla sina nya kompisar. 


Dog någon som stod dig nära?
Min morfar och mina kusiners pappa. Och så har jag tänkt mycket på Hannas mamma och hur orättvist livet kan vara.

Vilka länder besökte du?
Italien, Thailand, England, Danmark.

I Thailand, februari 2011.

Är det något du saknat år 2011 som du vill ha 2012?
Sömn. Mer tid för träning. Nya utmaningar i jobbet. Fler biobesök. Bli bortbjuden oftare hos andra på fest och middagar.

Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
28 september. Daisys första födelsedag och kalaset där jag gick bananas med baksleven. Och alla fester jag anordnade som Daisys dop, Håkans 40-årsfest och just kalaset.
Första kalaset.

Vad var din största framgång år 2011?
Eftersom det är min lista kan jag ju utse mig själv till en bra mamma som lyckats nära en glad och trygg unge vid min barm.
Och att jag trots mammaledighet levde på sparat meritkapital och var ämne för värvning till annan arbetsplats.

Största misstaget?
Att jag inte var en bra vän i somras när en av mina bästa vänner behövde mig som mest.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej, men vi fick skadedjur i form av vägglöss och Daisy fick mul- och klövsjukan. Båda rätt oväntade faktiskt.

Bästa köpet?
Barnstolen Antilop från Ikea. Faktiskt. Och alla klänningar från COS.


Stolen. Funkar i alla lägen.



Vad spenderade du mest pengar på?
Daisy i form av blöjor, kläder, prylar.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Daisy, varje dag. Min man, varje dag.
Lyckopiller.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Sjörövar-Fabbe.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare. Jag tänkte att det kunde vara svårt att toppa 2010 eftersom jag födde barn men första året MED mitt barn var ju ännu bättre.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Plockat i och ur diskmaskinen. Tvättat.

Hur tillbringade du julen?
Hos svärföräldrarna. Svärmor var tomte och Daisy orädd.
Tack tomten.
Hm, en bok som låter.
Med sin första monchichi.

Blev du kär i år?
Lika kär som alltid i min man.

Favoritprogram på TV?
Homeland, Sons of Anarchy, Biggest Loser, Melodifestivalen, Project Runway, True Blood, Greys Anatomy, Brottet, Bron, Downton Abbey (Sist på bollen. Tittar i kapp allt jag missat nu)

Bästa boken du läste i år?
Jag väljer inte en bok utan en bokcirkel. Det bästa är att jag gått med i en bokcirkel.

Största musikaliska upptäckten?
Snarare återupptäckt: Fem myror är fler är fyra elefanter. Vilka låtar de gjorde ändå Magnus, Brasse och Eva.

Något du önskade dig och fick?
Nya träningsskor från Nike. Att min svåger och en av mina bästa vänner skulle hitta kärleken. Det gjorde de. I varandra.

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Fick frukost på sängen och en resa till Rom. Lunch på stan där Daisy fick en ballong och en kväll i soffan med hummer och bubbel.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om jag kom över min jävla beslutsångest någon gång.
Om vissa personer i bekantskapskretsen på västkusten kunde komma ur vinkelvolten och öppna ögonen för vad som finns här i livet.

Vad fick dig att må bra?
Bloggen och kommentarer på bloggen, Daisys första ord, Österlen, mina vänner, Halmstad, Daisys första steg, London, bokcirkeln, mammagruppen, Gotland, svärföräldrarna och föräldrarna och hur de alltid ställt upp som grymma barnvakter. Resorna till Rom och Köpenhamn på tu man hand med min man.
Österlen.
Tylösand.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Ryan fucking Gosling.

De bästa nya människorna du träffat?
Alla coola mammor jag börjat umgås med.

Mest stolt över?
Att jag vågade.

Högsta önskan just nu?
Att Daisy kommer trivas på dagis och att jag kickar ass på nya jobbet.

3 kommentarer:

  1. Härlig lista Susanne! Igenkänningsfaktor hög från mammakänslor till Ryan fucking Gosling känslor till klänningar från Cos. Nya jobbet blir jättebra. Lita på mig som just nu gör en liknande resa :) O du, till sist, vilka fina bilder! Snygging!! Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Tack söta! Du anar inte hur mycket jag behövde höra det där just idag. Kram

    SvaraRadera
  3. Håller med ovanstående, underbar lista med hög igenkänningsfaktor. (Visst är Antilop grym, jag lovprisar den varje dag!).
    Stor kram till dig och Daisy, två fantastiska tjejer som nu kommer göra succé på nytt jobb och dagis! Saknar er!

    SvaraRadera