torsdag 19 januari 2012

Personalrum

Sitter i personalrummet på förskolan och väntar på att Daisy ska vakna.
Personalrum... hade nästan glömt att de finns. Har nog inte suttit i ett sedan jag jobbade på hotell för tolv (!) år sedan.
Dricker kaffe och bläddrar i tidningar och funderar över tider som förändras.
Får veta att Daisy ätit bra idag och tänker på att den där gången i fredags när jag tjuvkikade på henne kanske var sista gången jag fick se hur Daisy är när hon äter lunch på dagis.
Nu är jag ju inte med längre.
Fick också veta att hon somnat själv utan problem och jag vill helst bara gå in i vilorummet och se alla småknoddarna ligga på rad och sovas.
Förundras.
Och så funderar jag på om det blir som igår att Daisy inte ens verkar vilja gå hem efter vilan för det är så roligt att leka.
Hon blev så stor så plötsligt, men är ändå så liten fortfarande.
Och snart, väldigt snart, börjar jag på nytt jobb.
Tjoffsarebara.
Nya tider.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar