onsdag 11 januari 2012

Dagen som Gud glömde

Det blev ingen dag tre på förskolan. Vi fick vama idag. Vård av sjuk mamma.
Vaknade med nästan trettionio graders feber och en apelsin i halsen.
Under vanliga omständigheter skulle man dra täcket över huvudet och sova bort skiten.
Nu ba upp och hoppa, flytta ut soffa och säng, dammsuga och svabba för att Anticimex ska komma (det där gjorde dock Håkan medan jag... drack te).
Sen åkte Håkan på konferens över natten och jag har tagit hand om en energirik Daisy.
"Teknikern" från Anticimex skulle komma "någon gång mellan 12 och 16" för att lägga ut ett gift som ska utrota vägglössen.
Hoppades på runt tolv.
Teknikern kom efter tre.
Han trodde dock att vi redan utrotat vägglössen och saneringen var "nästan onödig" men "det är lika bra att göra det i förebyggande syfte".
Tog Daisy och vagnen och satte mig på tvärbana och pendeltåg i en timme till mina föräldrar.
Nu har jag lämnat av den här snoriga räkan och hon får inte vistas i vårt hem på ett dygn pga giftet.




Sitter återigen på pendeln, hemåt, och började nästan lipa av tacksamhet när jag såg att mamma lagt Strepsil i påsen till mig.
Hejdå onsdag den 11 januari 2012. Kom aldrig tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar