torsdag 31 mars 2011

Just nu:

Utspelar sig samma scenario som ungefär varenda helg förr i tiden.
Jag fixar mig på badrummet, väljer klänning, sminkar lite, sippar på en gin & tonic och lyssnar på Spotify.
Redo för en kväll på stan.

Men nu med ett par undantag: Datorn står på skötbordet och jag saknar redan Daisy infernaliskt mycket.

Håkan: – Känner du för att gå ut?
Jag: – Nej, inte alls. Jag känner för att krypa ner i badet med typ Mama.
Håkan: – Ja, och jag lagar en mustig köttgryta under tiden och sedan ligger vi på soffan och dricker rödvin och kollar på en massa filmer.

(5 minuter senare)

Håkan: – Vad konstigt det känns att inte ha Daisy hemma.

(5 minuter senare)

Håkan: – Vad gjorde vi med all tid vi hade tidigare?

Vi är sådana klyschor. Men nu, pepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar