måndag 28 mars 2011

Ja, detta är ännu ett inlägg om sömn

... Eller bristen på sömn.
För att ni riktigt ska förstå hur trött jag är så får ni här några exempel från senaste dynget:

  • Vaknar vid fem-tiden med panik. Tror att jag somnat medan jag matat Daisy och lagt mig på henne eller nåt. Inser sekunden senare att jag efter att ha gett henne en hel flaska faktiskt lagt över henne i vaggan men nog halvsov när jag gjorde det och minns därför ingenting.
  • Hon vaknar kvart i sex vilket tack vare sommartiden är kvart i sju och vi går upp.
  • Somnar på filten på golvet bredvid Daisy som leker.
  • Somnar med huvudet mot spjälsängen när jag lägger Daisy för sin förmiddagslur.
  • Håkan vaknar efter sitt nattpass på jobbet och jag inser att jag inte kan prata i fullaständiga meningar. 
  • Kommer hem från babysim. Håkan tar Daisy på en promenad så jag kan sova en timme. Jag vaknar fyra timmar senare vid halv sju. Ja, fyra timmar! 
  • Nu: Känner mig lite som en ny människa och ska dricka rödvin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar