torsdag 10 mars 2011

Morgonstund och så vidare

I morse vaknade både jag och Håkan klockan åtta. Daisy slaggade vidare till halv nio och var så morgontrött att hon låg och jollrade en bra stund med ögonen stängda (trots att hon sovit över tolv timmar).
Nu sover hon igen och har gjort det i två timmar. Väntar på att hon ska vakna så vi kan gå till öppna förskolan.
Helt otroligt vad mycket man hinner om båda päronen går upp vid åtta-snåret. Det har nog aldrig hänt förut i det här hemmet.
Vi har nu städat, packat upp, tvättat, tagit hand om stöket i köket, bytt duschdraperi, bytt lakan i sängen, tagit bort ljusslingan på balkongen och bytt insats på vagnen.
Det där sista var med visst vemod. Daisy blir så stor alldeles för snabbt. Jag hänger liksom inte med.
Men i går låg hon i liggvagnen och gjorde situps så det var liksom dags att byta.
Att det skulle krävas typ en raketforskare för det fattade jag dock inte. Okej, det var jättelätt att montera fast den (Håkan gjorde det). Men hur ska hon ligga i den? Måste jag spänna fast henne redan? Kan jag lägga dit madrassen? Kan hon sova halvliggande?
Brio Go har just i dag fått smeknamnet Brio NoGo av mig.

?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar