onsdag 23 mars 2011

Ja, hon heter Daisy. Get over it.

Snart har det gått sex månader och jag har säkert fått frågan 600 gånger om vad bebisen heter.
Jag kan nog helt ärligt säga att tre gånger, TRE alltså, har jag fått reaktionen:
– Åh, vilket fint namn!
Jag har räknat. Det gick fort.
De andra 597 gångerna möts jag antingen av tystnad. Så här:
– Vad heter hon? 
– Daisy. 
– (...)
Eller:
– Vad heter hon? 
– Daisy.  
– Jaha.
Nu toppar ju inte Daisy listan över Sveriges populäraste namn och jag tror att bara två personer döptes till det förra året men allvarligt, så udda är det inte. Vi har ju inte döpt henne till något konstigt som Månstråle eller Senap.
Jag börjar bli jävligt trött på att försvara vårt val av namn.
Så från och med nu ska jag alltid svara:
– Ja, hon heter Daisy för vi tycker det är fint.
Bara därför köpte jag en ny tröja till henne i dag.

Kajsa Anka och en tusensköna.

 Shit, jag är verkligen på krigsstigen idag. Många irri-inlägg…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar