fredag 18 mars 2011

Andreas Johnsons läpp

Ser Andreas Johnson i Nyhetsmorgon och kan inte sluta stirra på hans underläpp. Vad har hänt med den?
Har han gjort injektioner med valfett eller är det bara munsår?
Mysteriet med underläppen kommer dock inte att få mig att se ”Körslaget” som börjar i morgon även om han är med och man kan studera underläppen närmare. Jag skyr ju det programmet som vinterkräksjukan.

Men Andreas Johnson är en fin kille. Jag har intervjuat honom många gånger. Bland annat när han tävlade i Melodifestivalen 2008 och åkte ut i Andra Chansen med Carola.
Den presskonferensen var den mest kaosartade jag någonsin varit med om. Det var hysteriskt, trångt, jag fick ett kamerastativ i mellangärdet och en armbåge i huvudet. Tyckte synd om Carola och Andreas Johnson som hade alla oss gamar i en flock framför sig.
Andreas verkar dock inte brytt sig så mycket om det. Däremot såg han att jag var helt gråtfärdig av panik så när pk:n var över gick han inte backstage direkt med Carola. Nej, han kom fram och kramade om mig och frågade om jag var ok.
Som om han inte hade annat att tänka på liksom.
Sedan skrev jag den här artikeln medan en reporter hyperventilerade på golvet, skivbolagsmänniskor grät, Carola och Lisa Knapp blev på pickalurven och började spela trummor på efterfesten. Samtidigt blev Andreas Johnson utelåst från sitt hotellrum och gick ner i receptionen i bara kalsonger. Det var crazy.

Efteråt har Andreas Johnson beskrivit den där tiden som ett svart hål.
Nu får han hänga med Carola igen – i TV4-studion. Han just nu i sändning, och hon snart hos Malou.
Vilken timing.

Kom på en grej nu: Senast jag träffade Andreas Johnson var på Mellon och efterfesten i Sandviken förra året. Jag var gravid men hade inte ens sagt det till mina föräldrar än. Lisa Knapp var då höggravid med deras andra barn. Jag står och snackar med Andreas och han frågar mig: ”Ska inte du ha barn snart?” med ett flin och en blick som att han minsann såg vad jag dolde för hemlighet. Och jag tänker att det vore ju skruvat att berätta det för Andreas Johnson först och inte sina föräldrar. Så jag svarade något svävande och tog en klunk av mitt alkoholfria vin.

1 kommentar:

  1. Jag sitter precis och tittar på "Inför eurovision", och vafan är hans underläpp för något. Man blir ju helt paralyserad av att den e så... konstig.

    SvaraRadera