tisdag 30 augusti 2011

Wipe that ass off

Våtservetter har man ju fått veta ända från BB att det är bra att ha till bebisen. Vi använder våtservetter till att torka av Daisy efter att hon har ätit (i ansiktet), hon har bajsat (i rumpan) och tagit i något olämpligt (i händerna).
Ni gillar mina förtydliganden där inom parentes va?
I alla fall, våtservetter är ju grymt bra. Så bra att jag använder dem till allt annat i övrigt också. Torkar bort kladd på barnstolen, fläckar på kläderna/mattan, ja allt.
Men är det inte lite skumt att något som är "sensitive" och bra till bebisrumpan innehåller så starka grejer att våtservetterna funkar till att få bort äckel överallt?
Det känns ju inte så "sensitive" direkt.

Roade mig med (ja, mitt liv är inte så händelserikt nuförtiden) med att läsa innehållsförteckningen på paketet.
Våtservetter kan jag meddela innehåller detta (mina tolkningar inom parentes. Avdelning: Övertydlig):
Aqua (vatten), citric acid (citronsyra), PEG-40 (?), hydrogenated castor oil (låter farligt), sodium citrate (orkar inte skriva inom parentes längre, fattar knappt resten), benzyl alcohol, phenoxyethanol, xanthan gum (gummi?), sodium benzoate, disodium edta, BIS-PEG/PPG-16/16, Dimethicone Ethylhhexglycerin (svårskrivet ord!), pentadecalactone, dipropylene glycol, caprylic/capric trigylceride, aloe barbadensis leaf juice, maltodextrin, bisabolol, chamomillarecutita (matracaria) (obs! ej min parentes), flower extract, tocopherol.

Tokigt.
Nu vet ni i alla fall.
Om ni undrade alltså.

Ja, jag tog en bild på paketet också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar