tisdag 16 augusti 2011

Gotland

Okej, jag vet att Stockholmare (brats i Visby och mediefolk på resten av ön) liksom har besudlat Gotland med sin hype.
Men vi är här igen också.
Jag har cyklat runt ön som 18-åring, jag har varit här i många år som ”ung” och festat i Visby osv.
Länge har jag försökt få hit min man also knwon as ”västkusten=bästkusten”-mannen och förra året gick det till slut.
Och han kastade sin motivering ”Varför åka någon annanstans när västkusten finns” överbord redan på Gotlandsfärjan.
Det ÄR något speciellt med Gotland. Ljuset! Och i år har vi hyrt samma hus igen utanför Katthammarsvik. Det får mig nästan, nästan att längta efter att ha hus.
Huset i sig är to die for, omgivningen karg, utanför dörren har vi en skogsdunge med kaniner och lite längre bort havet. Dagarna ägnar vi åt att åka till olika utflyktsmål med bilen och samtidigt lyssna på gotländsk lokalradio (humor!).
I dag ska vi till creperiet till exempel.
Jag vet inte riktigt vad jag vill säga med det här inlägget mer än att det är otroligt skönt att vara tillbaka på Gotland. Det räcker väl så kan jag tycka.

Vi har inte tagit några nya bilder än. Men det ser ut exakt som förra året, förutom jag då. Den där bullen är ju numer en krypande liten Daisy.

Hallen.
Huset och vår tvätt.
Köket. (Alltså de där preggojeansen, exakt hur sköna var inte dom)
Stranden och en posör.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar