måndag 15 augusti 2011

Barndomen revisited

Jag har hört det förut och funderat på det en del nu på sistone. Att få barn är lite som att återuppleva sin barndom.
Det är ett glapp där på drygt 20 år då man ägnar sig åt annat (killar, festa, plugga, karriär osv) men så får man barn och börjar plötsligt titta på tv-program, läsa sagor, sy (ja jag syr nu), hänga i lekhörnor osv.
I går var vi på Skansen för andra gången i år. Daisy fick glädjefnatt vid lemurerna, skrattade så hon tjöt vid getterna och däckade lagom till björnarna.
Min gode vän och kollega Janne Flash brukar köra rundan Junibacken/Skansen/Gröna Lund i stort sett VARJE dag när han är föräldraledig.
Jag ska inte gå ut så hårt men Skansen ändå, som en glimt av barndomen igen.

Geten moonar.
Och så åt vi nybakta sockerkringlor så klart, som alltid när jag var liten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar