fredag 26 augusti 2011

Begravning

När det var mulet och grått idag ägde min morfars begravning rum.
Det var sorgligt men ändå vackert. Stämningen blir ju också annorlunda när Daisy försöker krypa fram till blommorna och ljusen vid kistan, pekar och säger: "Där!"
Lite mindre trivsam störning i stämningen var en iPhone som pep ett par gånger.
Jag hann tänka "vad är det för idiot som inte stängt av telefonen" innan den började ringa också och jag upptäckte att det var min.
Ironiskt nog brukar jag alltid ha på ljudlös vilket irriterar de flesta i min omgivning eftersom jag sällan svarar i telefonen.
Men nu lät jag Daisy leka med telefonen i bilen på väg till kyrkan och hon satte tydligen på ljudet igen.
Pinsamt.
Förlåt morfar.

När vi sen klev ut från församlingshemmet sken solen och jag tänkte på alla somrar på Värmdö hos mormor och morfar.
Sedan åkte jag och Håkan till en lyxresraurang och drack champagne.
För det hade min morfar gillat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar