tisdag 30 augusti 2011

Nya horisonter

För ett par år sedan blev man (jag) glad när man (jag) hittade en ny schysst bar.
Nu är det som bekant nya tider och plötsligt är barnvändliga caféer världens bästa påfund.
Så när min kusin Maria tipsade om cafét Glada Barn på Erstagatan 17 tyckte jag att hon var ett geni.
Där hängde vi alltså i dag och stället levde verkligen upp till förväntningarna. Det var till och med lugnare än jag trodde det skulle vara. Dessutom utrustat med flera olika lekhörnor, en för äldre barn, en för barn i Daisys ålder och en för spädisar (en stor madrass där de kunde ligga och jollra).

Maria ska ha sitt andra barn om ett par veckor och hennes lille Dylan som är fyra år visade sig vara världens bästa livvakt till Daisy.
När vi hängde i lekhörnan och andra bebisar eller föräldrar närmade sig Daisy sa Dylan:
– Akta, det där är faktiskt min syssling. Var försiktig!
Sedan startade han kuddkrig och skrek ”faaaaaaajt” och det tyckte Daisy var ungefär det roligaste homn någonsin sett.
En härlig eftermiddag som firas med en bildkavalkad där motivet är ungefär detsamma hela tiden men de var faktiskt så söta ihop Daisy och Dylan så de förtjänar denna exponering.

Poserar för Marias kamera.
Och här är hennes bild.
Och hållplatsen där i bakgrunden där stannar Tvåans buss. Bäst!

Livvakten in action.
Dylan ritar en teckning till Daisy. En sol och en groda ritade han.
Bra café!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar