tisdag 16 augusti 2011

Knark

Man går ju igenom olika faser i livet. Daisy en himla massa utvecklingsfaser just nu och jag mer eh what´s going on right now.

Så här:
• När jag flyttade till Hammarby Sjöstad första gången började jag knarka glossiga heminredningsmagasin för att få inspiration. Alltså, jag prenumererade på sjukligt många.
Nu: Liten släng av beroende kvar men relativt frisk.

• När jag sedan separerade knarkade jag blocket i jakt på billiga möbler. Jag kunde sitta i timmar och stirra mig blind på nya annonser och fick olika kompisar med bil hjälpa mig att hämta mina fynd efter jobbet.
Nu: Lägger bara ut annonser när vi rensar hemma. Kollar i stort sett aldrig annars.

• När jag och Håkan sedan skulle köpa bostadsrätt blev hemnet mitt andra hem. Jag hade benkoll på alla nya lyor som lades ut i det området och den storleken som vi ville ha. Hemnet-knarkare är ju ett välkänt uttryck vid det här laget.
Nu: Har inte kollat in sajten på över två år.

• När jag skulle gifta mig loggade jag in på Bröllopstorget.se ungefär en miljon gånger per dag, jag köpte äckligt dyra magasin, både i England och hemma. Detta pågick under hela planeringen, dvs åtta månader. Sedan sålde jag alla magasinen (säkert en halv meters hög) på bakluckeloppis till en tjej för under hundralappen. Hon sa att hon skulle lägga dem på väl valda platser i hemmet så att hennes sambo skulle fatta vinken och fria. Man ba: ok, så kan man ju också göra. Känner på mig att hon OM det blir bröllop kommer bli en bridezilla. Obs! Jag blev ingen bridezilla även om det kanske låter så här.
Nu: Bröllop? Orka bry sig.
(Vi flyttade för övrigt samma vecka som vi gifte oss. Allt på en gång så att säga).


• När jag nu fått barn knarkar jag mammabloggar och… Tradera (skäms lite för det). Alltså fynden man kan göra där är crazy. Det är lite för lätt att bara klicka in ett bud och en del av barnkläderna är ju sprillans nya. Men jag fattar inte riktigt, det mesta går ju sinnessjukt billigt. Om jag skulle sälja barnkläder skulle jag inte lägga ut dem på Tradera av just den anledningen.
Säger jag nu och om några veckor: Sitter här och lägger ut lite annonser bara. inga konstigheter alls.
Nu: In deep shit.

Nu är frågan: Vad blir nästa knark? Riktigt knark?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar