lördag 27 augusti 2011

Nä men vi fångade dagen dåra

De absolut bästa dagarna är de när man inte har någonting planerat (och har fått sova elva timmar!), när allt blir spontant, solen gassar och vänner råkar hänga i denna delen av stan.
Bara så där.
Så vi mötte upp dem på Göteborg, inte staden utan restaurangen.
Det är rätt bra läge där.
Och Daisy fick ett russinpaket av Ida.
Jag fick posera.

När vi hängt där ett tag tänkte vi att det här var ju trevligt så vi fortsätter hänga. En sväng förbi mataffären och bolaget hade vi ingredienser till våfflor till kidsen, pastasallad till oss och rosévin.
Kidsen fick även bada och sedan springa runt i blöja på balkongen vilket var som en levande Liberoreklam.
Fire walk with me.
Jag frågade om jag fick en kram.
Och det fick jag. Massor av kramar faktiskt.
Sen försökte vi ta en gruppbild.
De satt still en sekund.
Sen var det kaos.
Och Daisy blev trött.
Då sattes Singstar på för att ”barnen gillar det”. Ehm...
Barnen ”gillade” det så mycket att de drog ut på balkongen och dansade istället.

Och ungefär där tog dagen slut. Man kan tänka att klockan då var tre på natten eftersom vi varit i gång i sju timmar men nej, klockan var sju på kvällen och våra gäster drog hem till sitt, Daisy slocknade och jag sitter nu med roséhuvudvärk och dricker vatten till So you think you can dance.

Och det är alltså nu ungefär de flesta andra börjar nosa på sin partykväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar