torsdag 11 augusti 2011

Sommarens bästa köp

Låt oss för ett ögonblick låta a daisy day förvandlas till en shoppingblogg.
Låt mig därmed presentera sommarens bästa köp till mig själv. Det vill säga inköp som jag använt mest av allt i sommar.

De här träskorna från Moheda för Indiska. Grymt sköna, okej när det regnar, lagom hög klack och funkar till både jeans och klänning. 599 pix (om jag minns rätt) på Indiska.
De här röda brallorna från Zara (här med träskorna till). Köpte dem i början av sommaren och de funkar till allt, fest som vardag, beroende på vad man tar på sig till. Dessutom sköna som mysbrallor och man blir glad av färgen. Dessa byxor är faktiskt så fab att jag även köpte ett par svarta när jag var i Köpenhamn. Tror de kostar 299 kr bara på Zara.
De här skorna från TOMS. Otroligt sköna (ni märker hur allt nu handlar om funktionalitet va och att det ska vara ”skönt”, inte ”trendigt” eller så. Nya tider…).
De fyndade jag för halva priset på MQ i Halmstad. I vanliga fall kostar de 599 spänn.
Det fina med TOMS är att för varje par skor man köper skänks ett par skor till behövande barn. Så det är lite av en god gärning att shoppa skor där.
När jag motiverade mitt köp just så för Håkan blev han lagom imponerad.
”Jag ser hellre att du slänger ut sjutton par av de skorna du har så vi får plats hemma”, svarade han.
Hmpf. 
Jag shoppar med hjärtat ju.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar