fredag 12 augusti 2011

Mest förvånad över att bli förvånad

Man vet att det är längesen man var ute när:
• Man (jag) dricker ur vinglaset på tre klunkar och pratar i 120 medan de andra vid bordet smuttar fint på sitt och lyssnar snällt.
• Man (jag) tänker en Irish Coffee till efterrätten kanske?
• Man (jag) blir chockad över hur unga alla är som sitter på uteserveringarna på Medborgarplatsen. Ser de inte ut som 15? Eller är det samma medelålder som alltid men jag som har blivit äldre?
• Man (jag) tänker: Undrar om det syns att jag fått barn?
• Man (jag) börjar kolla på klockan vid tio för att tröttheten knackar på dörren men håller ut till midnatt för att det är så himla trevligt. Sen är det morsning good bye.
• Man (jag) blir skärrad när en polisbil sladdat in på Medis, två poliser tar en snubbe som gör motstånd så det blir lite tumult och man (jag) tänker att oj, Stockholm har blivit så våldsamt.

Eh.
Då vet man att man borde komma ut oftare.


Allt detta hände i går kväll för övrigt. Om ni undrade alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar