fredag 7 januari 2011

Babyshower

Måste faktiskt ta och rekommendera en grej för alla gravida och deras vänner där ute: BABYSHOWER.
Veckan innan planerat nedkomstdatum för Daisy planerade mina vänner i hemlighet en babyshower.
De var lite oroliga över att jag skulle hinna klämma ut ungen innan dess. Vi skulle bara vetat att Daisy tänkte kuckilura i magen i sisådär tre veckor till.
Det här med babyshower var i alla fall en alldeles briljant idé. Jag ogillar amerikanska spektakel som Valentine´s Day och Halloween som bara handlar om konsumtion och deg.
Men babyshower... bring it on. Och presenterna var ju till mig så då kan man inte klaga. Eller ja, de var väl till Daisy egentligen.
MrR var mannen bakom denna härliga tillställning. Han hade gått totalt bananas med hjälp av sajten Baby Shower 101.
Förutom underbart god mat som pastasallad, fajitassnittar, italienska delikatesser och cupcakes hade han anordnat en tävling.
Grenarna var bland annat dessa:

  • Gissa omfånget på min mage. (Jag vann!)
  • Se bilder på kändisbarn och skriva ner vad de heter och föräldrarna. (Jag vann!)
  • Gissa vad olika bebisprylar kostar. (Jag hade noll koll).
  • Gissa vem som är vem på bilder av mina kompisar som barn. (Tror vi alla hade alla rätt här)
  • Lukta och smaka på bajsblöjor. 

Den sista grenen var en absolut succé. MrR hade smält olika chokladbitar och smetat ut i sex olika blöjor och sen fick vi gäster lukta och smaka på chokladen för att identifiera den. Lite skumt att ta en mumsbit på vad som ser ut som diarré och det smakar Guldnougat. 
Mmmm... bajs.
Mums, Geisha!
Gudomliga cupcakes.
Presentbordet som innehöll följande:
Från MrR och sockerbiten: En snugglefilt, strumpor och bodys från BabyGap och en tyllkjol.
Paris: en fin amningssjal i ljusblått och spets.
L: En fin body från Polarn & Pyret och strumpor samt sångbok med cd (grym!).
Miss Festfixare: Mjukisdjur Barbaskön och skallra med Barbafin.
Apotekaren: Nappar (Daisys favoriter), nappflaska och bröstvårtskräm (räddaren i nöden de första dagarna på BB).
Gudmor: Pekboken för lite finare barn (Störtskön!)
Världens snällaste vänner har jag.
Kolla in skallrorna på glasen.
Jag (stoooor) med liten regnbågsbody och tyllkjolen.
En vecka senare hade Daiy fortfarande inte tittat ut så då bjöd jag tillbaka på lite middag.

Alla bilder är lånade från MrR:s blogg. Tack igen snälla underbara du för allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar