tisdag 18 januari 2011

Stamkvinna med skinnpåsar

Daisys nya grej är att äta varje timme, inte varannan, utan VARJE timme. Dygnet runt.
Jag trodde det var ett skämt i natt men det var bara att agera kossa på sekunden varje timme. Annars började hon skrika. Däremellan sov hon extremt oroligt vilket gjorde att jag bara halvslumrade hela natten.
Vid nio imorse la jag henne bara vid bröstet, orkade inte ens sätta mig upp. Vaknade drygt en timme senare. 
Då åt hon fortfarande.
Om detta är ännu en tillväxtfas kommer hon snart kvala in som den tjockaste bebisen ever.
Daisy tycks alltså vilja att jag ska se ut som ett ras på dopet pga sömnbrist och att mina tidigare fasta, fina bröst nu ska se ut som skinnpåsarna på en stamkvinna i djupaste Afrika.
Men se goddag då.

Andningspaus mellan matattackerna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar