lördag 15 januari 2011

Kändisspotting

Jag har ett grymt öga för kändisspotting.
Det fick jag nyttja idag.
När vi sitter på puben Prince of Whales på Kensington Church Street tycker jag att mannen vid bordet bredvid känns bekant. Han sitter dock så nära att jag inte ens vågar säga hans namn högt så jag messar maken som sitter mittemot för att fråga om jag sett rätt.
Det har jag.
Det är Morrissey som sitter där.
Detta är så stort i vissa kretsar att de skulle offra en kroppsdel för att ta min plats där och då. Per Bjurman och Markus Larsson bekräftar detta när vi messsar dem.
Min kollega Martin Söderström till exempel skulle nog göra vad som helst för att vara i min sits. Killen var ju till och med en egen story i Fredrik Strages ”Fans” för sin faiblesse för Morrissey. Om jag inte minns fel hade det nåt med kalsonger att göra…

Hur som helst, en medelålders man på väg ut från puben gör samma iakttagelse som jag gjort. Han vänder till och med i dörren och går tillbaka in, beställer en ny öl och samlar kraft och mod med sina polare innan han vågar sig fram.
Morrissey ställer (lite motvilligt) upp på en bild men gillar inte uppmärksamheten han drar till sig utan sätter sig snabbt i hörnan igen.
Vi överväger ett tag att lägga Daisy i hans famn och be om en bild men inser att det är att utmana ödet.
Men shit, det hade varit en cool bild.

Morrissey, i mitten, omringad av en bunt lite för glada medelålders män.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar