söndag 16 januari 2011

Shopoholic

Tyckte att jag hållit tillbaka lite med shoppingen denna gången i London. Jag brukar ju gå bananas och övervägde nu varje köp noga. Eller ganska noga i alla fall.
När jag stolt sa det till min man att jag nog shoppat mycket mindre än jag brukar tittade han bara på mig och höjde ögonbrynen:
– Skojar du eller? Vi fick ju knappt ihop resväskorna och de väger minst ett ton.

Han kan ha en poäng där. För resväskorna var inte ens halvfulla när vi åkte.

Men jag är en mästare på att packa, massiv övning ger ju färdighet.
Min man är sämst på att packa. Det är verkligen ett skämt när han gör det.
Så jag brukar ta den bollen. En av gångerna han skulle åka hem från mig i London frågar tjejen i incheckningsdisken på Heathrow om han packat sin väska själv (en säkerhetsfråga de alltid ställer).
– No, my girlfriend did, sa han då.
Hon började gapskratta och svarade:
– Boys will be boys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar